سیبادو
ما را حمایت کنید
 
سیبادو

 

غیب گویی دحلان درباره مرگ عرفات!

نوروزپور، محمدرضا - سرانجام با گذشت چند ماه از وعده نبش قبر رهبر سابق ساف ( جنبش آزادیبخش فلسطین) برای انجام تحقیق و آزمایش بر روی پیکر یاسر عرفات، این کار روز سه شنبه آغاز شد.

ازجمله نکات جالب در این ماجرا این است که تقریبا همه کس می دانند که عرفات به مرگ طبیعی نمرده و تقریبا همه بالاتفاق معتقدند که عرفات توسط اسرائیل و یا به دستور اسرائیل و به دست خائنینی از درون خود تشکیلات خودگردان کشته شده است.

اما شنیدن این حقایق از زبان کسانی که خود مظنونین اصلی ماجرا هستند یا بخشی از پرونده محسوب می شوند به نظر خیلی بامزه می آید. تازه ترین موضع گیری درباره مرگ یاسر عرفات که دقیقا به همین میزان با مزه است، متعلق به محمد دحلان رئیس سابق امنیت داخلی تشکیلات خودگران است که ادعا کرده یاسر عرفات را اسرائیلی ها کشته اند. این اظهار نظر فی نفسه عجیب نیست چه اینکه نه تنها بخش عمده ای از فلسطینی ها بلکه حتی بسیاری از مردم دیگر ملت ها نیز براین باورند که مرگ عرفات کار سرویس های اطلاعاتی و امنیتی اسرائیل بوده باشد.

نکته حائز اهمیت در این اظهارنظر، نعل وارونه زدن محمد دحلان در ماجرای مرگ عرفات است چرا که او در آن زمان یکی از نزدیک ترین اشخاص به عرفات بوده و از قضا همیشه متهم به داشتن روابط پیدا و پنهان با موساد بوده است. در واقع اگر کمیته تحقیق مستقل و بی خط و ربطی درباره نحوه مرگ عرفات تشکیل شود بدون تردید محمد دحلان یکی از مظنونین اصلی در این ماجرا خواهد بود.

دحلان که اکنون عضو شورای قانونگذاری فلسطین است روز دوشنبه گفته است اطمینان دارم اسرائیل عامل ترور یاسر عرفات است.

نکته جالب تری که در اظهارات دحلان دیده می شود فرار به جلوی او و مطرح کردن این ادعا است که هرکسی می توانسته عرفات را بکشد. او گفته است : قتل عرفات کار دشواری نبود. زیرا او در بین مردم حاضر می شد و حدود صد و پنجاه داوطلب در همان مرکزی که او بود، می خوابیدند.

عرفات روز 12 اکتبر 2004 برای درمان راهی فرانسه شد و در یک بیمارستان نظامی در حومه پاریس بستری شد اما وی نه تنها درمان نشد بلکه حال وی به طور ناگهانی رو به وخامت رفت و سرانجام به فاصله کوتاهی در 11 نوامبر 2004 فوت کرد.

از همان زمان شایعاتی مبنی بر دست داشتن موساد و حتی برخی مقامات امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین از جمله همین آقای دحلان در مرگ عرفات وجود داشت.
شبکه تلویزیونی الجزیره به دنبال این شایعات به مدت 9 ماه تحقیقاتی را در این باره انجام داد که سرانجام مشخص شد پلوتونیوم سمی در سطح بالا در لباس ها و وسائل اطراف عرفات همچون کلاه و مسواک به تدریج باعث مرگ عرفات شده است. این یافته ها توسط آزمایشگاهی در سوییس تایید شد. پس از این بود که سهی عرفات همسر یاسرعرفات در رابطه با چگونگی مرگ همسرش خواستار رسیدگی قضایی شد و دادستان‌های فرانسوی از آغاز تحقیقات خود در این خصوص خبر دادند.

پنج سال پیش فرج الغول، رییس کمیته‌ حقوقی پارلمان فلسطین در گفت و گو با روزنامه الخلیج گفته بود که حماس مدارک و اسنادی را در اختیار دارد که دخالت قطعی محمد دحلان مشاور محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان در مرگ یاسر عرفات، رییس فقید این تشکیلات را ثابت می‌کند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ سه شنبه 7 آذر 1391برچسب:, توسط سیبادو